Listan!

I mina tappra försök att hålla mig vaken har jag nu gjort en lista på vilka kändisar jag tycker e snyggast... eller iaf dom jag kommer och tänka på nu. =)
Denhär är svår, men jag tror att första platsen går till Orlando. Eller iaf hans karaktär i pirates of the carïbbian, galet snygg....galet "jag blir kär" material.

En andra plats går till denna fantastiska skapelse, hans karaktär är förstaplatsen, men han själv hamar på en andra... Ja, helt enkelt fantastiskt snygg!
3:a. Woow..^^

4:a, karaktären, men nu börjar han bli lite till åren, men när han var ung....mums!
5:a, men helt klart kapabel till att gå högre upp, men idag hamnade han här... BadBoy!!
Han kan bli mycket snyggare, därför ramlar han in på sista platsen, men han ser ju bra ut! =)

Jag lär ju ha glömt flera snyggingar som förtjäna att va med, menmen, nästa gång kanske =)

Lördagskvällar, en riktig utekväll!

Nä, inte riktigt... eftersom jag var i stallet 6 i morse för att hinna klart med allt innan tävlingarna, så känner jag sömnen ta ut sin rätt...
Min fina numera blåa lårkaka blrv lite less idag efter att ha stått nästan oavbrutet från 6-15:00. så nu är den lindad och i högläge. (ja jag lyckades bli sparkad av en häst, jag måste ju prova flera hästolyckor).

Snart ska jag titta på forrest Gump, eller vad den heter...om jag inte hinner somna...

På Måndag e de Körfältsgrillen, de kommer bli sjukt många där (700 anmälda deltagare) så lovisa ska sova hos mig, och vi ska va där och ha trevligt med massa andra glada människor=D
2 av mina intressen i en bild...=P

Vill även skryta med att jag skrev klart 3 svenskauppgifter i går. (okej, en saknar några rader, men de andra e klara)

full på skolan?

Jag har haft sjukt mkt alla dagar, och idag sa nått stopp..
Jag satt på fysiklektionen och kännde mig full, jag skulle kunna somna om jag la ner huvudet, jag skrattade som en galning och hade inte en suck att försöka göra uppgifterna....
Skid hade därimot varit ut igår och var ganska full/bakis på bussen mot skolan, haha, jag platsade i de gänget iaf =)

Nu ska jag åka till stallet och hoppas att jag snart får pluffsa runt på hästen... och så vill jag hitta en liten hästlastbil att hyra så jag kan åka med båda hästarna och tävla i svensta...annars blir de bara Laida, men de vore ju trevligt med bägge när de e så nära! aja, got to go! bajj

Häljen

Okej, såhär har min helg sätt ut...=P
Cirkusföreställningar, hela helgen.
Här är den fantastiska sminkningen som ledarnummret hade =)

Så har jag lyckats fota pållen för att göra min hästläxa. Så söt man kan vara va!?

Jag har tagot hand om hästarna, lagat 2 hagar, gjort lite läxa, städat mitt rum, köket och vardagsrummet i jakt på garantin till min mobil som dog...(smakade vin på balen) bara för att inse att papperet inte fanns utan fanns på mailen..

Blondinförklarade mig även idag på elgiganten.
Jag gick dit med min mobil som var stendöd efter att ha provat starta den och ladda den flera ggr...Jag hade inga planer på att söga att den smakat vin, utan bara att den var död (okänd anledning) (A)
Förljande konsversation ägde rum:
-Hej, min mobil har dött....
-Hej, okej, får jag titta på den?

Jag ger han min telefon
-jag kånar den en stund...?
-okej-
Han försvinner typ 3minuter och kommer sedan tillbaka.
- Batteriet är tomt, så det är bara att ladda den.
Jag känner mig blondare än någonsin och skyndar därifrån!! =P
Den hade tydligen torkat nu, eftersom den bestämde sig för att börja fungera =P

Hellweek

Ja, de va ju ett tag sedan jag uppdaterade, har varit upptagen morgon till kväll, kommit hem som tidigast vid 10 på kvällen, duschat och hoppat i säng... har sovit för lite och känner mig trött. Inte en lugn stund sen jag kom hem från Ecuador..

Ja, mycket har hänt, min häst blev halt, sträckte sig i hagen, så nu får hon äta gräs hela dagarna istället. =P
Visst har hon blivit fin? =)

Cirkusföreställningarna tar fart, och det går bra och känns bra och mina barn är duktiga och jag är så glad. Erika, Ebba och Jag skapade sus i "publiken" på genrepet i onsdags då Ebba sprang upp till mig och Erika på klotet, vi får bakåtvikt och börjar backa bort från trapetsen som ebba ska upp i.
Jag inser att vi antagligen ramlar alla tre, eller så hoppar ebba och chansar att hon når trapetsen och erika och jag flyger när hon skjuter ifrån.
Så jag sa Hoppa, så hoppade ebba och fick tag i trapetsen med en arm, och erika och jag flög och landade skrattande =P

Jag & Lisa på Balen
De va Bal, den va trevlig...lite liten, men trevlig. Mycket god mat, och jag och Lovisa hade vin + att vi drack till maten + att vi spädde min fanta med bacardi, men nej, jag kände ingenting...
Min kläning är aldeles fläckig, och min mobil är stendöd efter att en vinflaska läckte.
Jag blev så less då så jag struntade i att gå ut (ja va spik-nykter, alla började känna lite, förutom jag!) Sen skulle jag upp tidigt och morgonfodra och åka direkt från stallet till Cirkusen för föreställningarna.

Som vanligt när jag e med går allt fort och alla barnen blev klara (sminkade +Frisyrer) på 1 timme & 40 min =) (ledarna fick göra sig klara innan)

Jaa, jag e lite depp över min telefon, hoppas jag kan få ut en ny...HOPPAS!!!

Inte leka med elden...!

Idag har jag fakirat på stan med cirkusen som hade sin parad, så nu är jag hårlös på armarna lagomt till balen =P
Emma råkade svälja massa lampolja när hon skulle blåsa eld så nu är hon på akuten och äter glass och grädde som tydligen e de man äter mot kemisk förgiftning...

Efter paraden lyckades jag och Erika göra ett nummer! =D vi körde de i äkta helle/andrea stil =P

Sen åkte jag till stallet och tog en tur på min vilda rodeohäst och lyckades att bara åka i backen en gång! De va när hon hoppade åt sidan för en stock och sedan en häsrlig bockningsserie... jag klarar dom om jag bara får sitta i balans, men nu satt jag snett...x)

Nu:sova
Morgon: 8:30 ska jag va på cirkusen, sen stallet, sen sova lite mer och sen skola på måndag....

köpt smink för 900.-

Idag var Helena, Björn och jag ner oxh köpte smink inför föreställningarna, 900:- gick de på =P

Jag fick lifta med Simon i hans nys snygga bil ner, lyxigt =)
Jag köpte även mina ny skor som jag trånat efter så länge, och en tavelram till min Ecuaridanska tavla. =)
i morse låg jag och drog mig till kl 11, asskönt!
BRA DAG! =)

Gympadojjor för häst.

Undertiden jag var borta fick Laida laserbehandlign.
Domen var:
-hon har haft ont!
-hon har känningar i gaffelbandsfästena
-hon går nog som hon gör för hon är sulöm.
Så hon fick sulor på en gång så nu går hon som med gympadojjor.
Nästa gång lasermannen kom var allt ok. =D

Så jag satt upp och red igår när jag kom hem, satte henne i trav, kunde inte hålla balansen, skyndade mig att sakta av..
Helt fantastiskt, värsta svunget!!!!!!!!!
Hur härligt som hällst, och hon lär ju tycka samma sak om hon har haft ont så länge...
Så nu är jag laddad för tävligen för nu lär de ju inte stå "spänd" hela tiden, för nu kan hon slappna av =)
Hon har dessutom gått ner i vikt, så nu får hon 2kg hö per dag. (hon gick ner trots att hon vilat efter behandligarna, så de gjorde nog mycket att hon inte begöver spänna sig, nu törs hon gå mycket mer)
Hon ser ut som en häst igen och jag är så lycklig!!!!!
(bild kommer inom kort!)

Ecuador

Här kommer ett tappert försök till att berätta/ sammanfatta ecuadorresan. Bilder kommer senare då vi inte får lägga ut några innan dom blir godkända på måndag. (fast våra kära vänner i Guayaquil har redan lagt ut några på fb)
 Resan ner:
Resan började 0600 den 23 April med tåg från Östersund. När vi hunnit en bit berättar dom att det skett en olycka med ett urspårat tåg och det därför kommer vara massa förseningar. Vi kommer dock fram till sthlm i tid och planer till Madrid.
Väl i Madrid har vi flera timmar på oss att gå på rullbanden, promenera längs terminalerna, och prata. När vi kliver på planet inser vi att varge flygstol har egen tv och 49 filmer och massor med spel att välja på. Jag åt flygplansmat, sov och tittade på Avatar. Trevligt flygplan!  När vi kliver av måste vi visa massa papper i tullen för här åker man inte bara in och ut genom landet...
Alla kom igenom och vi gick ut (och kände oss något uttittade).

Guayaquil
När vi kliver ut från flygplatsen slås vi av den varma fuktiga luften. Vi möts av våran guide Ola och sätter och i 2 små skolbussar för resan till vårat hotell "Hotel California".
Vi fick uppleva Malecon ("strandpromenaden") ett ställe längs stranden där man kan äta och shoppa,

9 de octubre, en shoppinggata och parker där alla leguanderna springer mellan fötterna på en och sköldpaddorna ser ut som ett gäng stenar. (Paulin fick även uppleva att bli nerkissad av en leguan eftersom dom ligger i träden) Gudstjänster som var som konsterter med elgitarrer trummorn, bas och sång.
Vi vandrade över 400 trappsteg upp till en fyr på högsta punkten och fick se en fantastisk utsikt.
Vi var på en marknad (Basaren) där en regel var att om någon fixktjuv togs fast skulle vi skynda oss därifrån för dom mördades på plats.
En skoaffär vi handlade i där Jenny och jag prutade hårt och kinesen (som ägde stället) var mycket förtvivlad och helt galen! =P

Teodoro Kelly
Vi reste till och från skolan i en skolbuss för max 15 personer, vi var 18 i den och de va liite trångt/varmt.
Skolan låg i Duran, ca 20 min från hotellet. Vi kännde oss som några exotiska djur när alla stog och betraktade oss på avstånd.
Vi träffade eleverna som ska till Sverige ganska mycket och fick bla följa med på deras lektioner som var förvånansvärd stökiga. De gav oss MASSOR av presenter och var fantastiskt snälla mot oss, och fantastiskt dåliga på engelska.
Vi lekte massor med lekar med dom och hade faktist riktigt roligt. Det blev dock ganska stor utklassning när vi mötte dem i fotboll/volleyboll. Hela skolan stod  och tittade på och hejjade (många på sverige)
Vi fick även lära känna Roberto som följde med oss på allt vi gjorde. Han är en ecuadarian som läst svenska i Sverige i 6 månader och därför kunde svenska ganska bra. =)
Vi fick supergod frukost och lunch på skolan och sockernivån var väldigt hög (vilket Olle gillade att skojja med mig om)

Vi fick hälsa på familjer och jag, Jenny, Johan och Bengt fick åka till Andrea där även Talia var. Vi fick massor med god mat och fick titta på en film från ett 15års kalas. Det går inte beskriva med ord vilken fest det var, bröllop x10! Vi hade jättetrevligt och skrattade massor när jag och jenny åkte tillbaka till skolan något försenad och de stackars pojkarna var kvar och väntade på taxi =P

Badet
Innan vi klev i vattnet tittade vi på den 2,5 meter stora hajen som några fiskare fångat 100 meter ut. Tror ni de fanns skyddsnät? nej. Innan jag hann i vattnet blev Robin uppburen på land med ett knä ur led och fick åka till sjukhuset. Sen badade vi, åt, tittade på ett dop, och solade. Härlig dag med många som såg ut som tomater efteråt.

Quito

Huvudstaden som ligger på 2800 meters höjd, lite läskig väg upp då de var serpentinväg med ett stup brevid, utan skyddsräcken. Vi fick se en buss som hade kört av vägen, och några dagar innan vi åkte hem krockade en turistbuss med många döda.
Bussen var riktigt lyxig med säten som fotöljer.
Vi åkte förbi ett ENORMT bananplantage där ett besprutningplan flög över oss och sprutade =P

Vi fick gå i Djungeln, där vi såg massa spännande och fick vada i midjedjupt vatten till en grotta med massor av coola fåglar. Där vadade Jenny, Lisa Johan och jag genom 2 dm fågelskit. De va också en upplevelse x)
De va en heelt fantastisk grejj att gå där och alla uppskattade det mycket!
Sedan åkte vi vidare till ett vattenfall. Trots att jag stod 3 minuter 20 meter ifrån så blev jag helt nerduschad. Otroligt häftigt!

Cotopaxi heter vulkanen vi skulle vandra på. Vi stannade på 4500möh, men påväg dit fick vi se vildhästar som levde i små flocker på olika områden.
När vi klev av bussen regnade det och var full storm, de var bara sand överallt för inget grös eller liknande kunde överleva där uppe. Vi gick altså bara 200 meter eftersom vi nästan blåste bort och sikten var mycket dålig. Men de räckte för trots myrsteg var de ättejobbigt med så lite syre i luften.

Vi gick på Indianmarknad. Den var otroligt vacker med alla olika färger. Tyvärr glömde Pauline berätta att hon hitade en tatueringsstudio, den hade jag velat besökt!
Mycket shoppande och prutande och vi hade jättekul!

Vi beökte även en indianby, inte så mycket att berätta mer än att de va jättehäftigt och ja, de e nästan som på tv. =P

Avslutningsmiddagen blev creps och våfflor. Sara åt som en hel häst, alla bara skrattade. Otroligt gott va de iaf och vi hade otroligt trevligt.
 2 ynka spindlar såg vi, en i djungeln och en i huset vi bodde i. De va förvånansvärt lte småkryp, ingenting där man bodde, en kackelacka på gatan och en geting i bussen. thats it!

Jag Lisa Jenny Hedinn och Elias fick gå och köpa frukost till alla första kvällen. På skämt sa vi att om vi inte va tillbaka inom 2 timmar skulle dom bli oroliga. Vi vandrade omkring och hittade tillslut supermaxi. Vi var klar på under en timme så stolta över våran snabbhet vandrade vi hemmåt . Påvägen möter vi Olle som pratar i telefonen och utbrister "jag har hittat dom!" och inom 10 sekunder kommer Ola i en bil. Tydligen blev dom jätteoroliga och letade och visste inte vad dom skulle ta sig till, vi bara skrattade åt händelsen och sa att vi faktist sa 2 timmar.

Hemresan
Hemresan började med 3 timmar försening i guayaquil. Så i madrid fick vi springa och folk som såg oss stog och hejjade. Vi hann med planet mot Barcelona eftersom de va försenat en timme.
I barcelona blev de ny språngmarch och när vi kom till gaten var den stängd, men planet var kvar. Olle argumenterade med de vägrade öppna gaten igen, så då fick Iberia (flygbolag) fixa boende + nytt flyg till oss.
De resulterade att vi fick bo på ett lyxhotell i barcelona och fick himelsk mat. Natten spenderades hos Erika och mig där nästa alla var. Ingen kunde sova eftersom klockan var 8 ecuaridansk tid, men dock 3 på natten i spanien. Så 3 skickade jag hem alla för att sova. Alla lyckades somna utom jag som läste+vred och vände på mig och fick tillslut 1½ timmes sömn innan vi klev upp för hemfärden.

Vi flög vidare mot sthlm, efter mindre problem med att komma ombord för vissa. i sthlm kom skidbussarna + en bil och hämtade oss. Det fanns inga platser på varken Flyg, buss eller tåg mot ösd.
jag sov ca 30 min i bussen hem. Resten av resan var jag vaken. Jag kom hem 23.30, och var vaken 1 timme innan jag la mig och somnade som en stock=P

Resan har varit en fantastisk upplevelse med fantastiska roliga människor. Jag har bara berättat om en bråkdel av allt som hänt, men vi har haft otroligt roligt tillsammans!!!!
Vi kommer va vänner för låmg tid framöver!
Fler bilder kommer när de blivit godkända av alla =)